Kódované obrázky - luštění, tvorba a hlavně spousta logické zábavy
Příhlášení na server
Jméno:
Heslo:
 
Zapomněl jsem heslo...

Domů» Řešit obrázek «Vlastní obrázkyInformaceNápovědaHistorie, novinkyŽebříčkyVzkazy, připomínkyAnketaRegistraceSraz
Informační sloupek
Počet obrázků k vyluštění:2011
Počet registrovaných uživatelů:7561
Počet návštěv12041575
Nejúspěšnější řešitelé podle počtu obrázků
1. Jitba (2011 obrázků)
2. gorgonzola (2011 obrázků)
3. tehacko (2011 obrázků)
4. jjiri (2011 obrázků)
5. nicky.2000 (2011 obrázků)
» kompletní žebříčky
Nejúspěšnější řešitelé podle počtu bodů
1. kernel (5389 860.0 bodů)
2. Pagio (872 890.0 bodů)
3. giuss (714 732.0 bodů)
4. curly (662 937.0 bodů)
5. marian1969 (650 101.0 bodů)
» kompletní žebříčky
Nejoblíbenější obrázky
1. 2885, ø známka 1.0(hlasovalo 13)
2. 2991, ø známka 1.0(hlasovalo 6)
3. 3021, ø známka 1.0(hlasovalo 5)
4. 2908, ø známka 1.0(hlasovalo 4)
5. 2920, ø známka 1.0(hlasovalo 4)
» kompletní žebříčky
Novinky
14. června 2022
Opraven obrázek 3023 a přidán další jeden :-)
Starší zprávy
On-line uživatelé za posledních 30 min.
Zrovna není nikdo on-line...
Suma sumárum:
Aktuálně je zde 0 osob
Dnes již zde bylo 0 registrovaných uživatelů.
Spřátelené weby
HOL.ic.cz - vše o Unreal Tournamentu
Zasílání novinek na e-mail

Jak luštit kódované obrázky

Jak luštit
Čísla, která jsou na krajích označují počet souvisle zabarvených čtverečků. Když je čísel více, jsou mezi nimi mezery. Jak velké, se ale nikde nedozvíte. Na to musíte přijít sami.

Možná to lépe pochopíte na příkladu:
Obrázek je široký 10 čtverečků a na řádku má být zabarveno 5,2 a 1 políčko. Při řešení docela pomáhá úvaha. Zkuste si odpočítat zleva těch 5 políček, uděláte "dělící" mezeru(klikněte 2× na to políčko). Potom začerněte další dva čtverečky, udělejte mezeru a zjistíte, že vám ta čísla vyjdou přesně.
To je jednoduché. Většinou (vlastně skoro vždy) jsou "dělící" mezery větší než to jedno políčko a vy na to musíte jít trošku jinak. Časem jistě sami přijdete na jisté fígle, které jsou někdy k nezaplacení a urychlují řešení.

Dobré rady:
¤ Začínejte vždy od těch největších čísel(ještě lepší je, když to číslo je jen jedno).
¤ Odpočítejte si toto číslo nejdříve zleva hned od kraje a tam, kde skončíte, si udělejte nějakou značku(jedno kliknutí, nebo cokoliv jiného). Udělejte to samé, ale zprava. Tam, kde se budou pomyslné řady políček protínat, můžete bez obav začernit. Ale jen ten střed. Jediná nevýhoda je v tom, že číslo musí být alespoň o jedno políčko větší, než polovina šířky (případně výšky) obrázku.

Matematicky:
({číslo}+1) >= {šířka, nebo výška}/2
{číslo} je číslo na okraji obrázku
>= znamená větší, nebo rovno
{šířka, nebo výška} je šířka, nebo výška obrázku (počet políček)

Ovládání

Červené šipky naznačují směr luštění.
Když klepnete jednou na nějaké políčko, zabarví se nejprve černě a když na něj opět klepnete, zešedne(tak si můžete označit políčka, která nemohou být černá) a kdybyste se zmýlili, dalším klepnutím ho uvedete do původního stavu (světle oranžová barva). Když na políčko poklepete zšediví, nebo zčerná (podle předchozího stavu).
Pokud už máte nějaké číslo "hotové", můžete si ho označit. Stačí na to číslo klepnout a rázem zezelená. Pokud si obrázek uložíte, pak se uloží taky tato políčka.
Šedá políčka nemají žádný vliv na konečnou kontrolu správnosti - jsou to pouze značky, které vám pomohou k řešení.

Hodně štěstí

Programování, nápad, design... Martin Pavlásek, poděkování za dobré rady patří Mirkovi Komárkovi